ရန္ကုန္တြင္ တကၠစီမီတာစနစ္ စနစ္တက် မျဖစ္

မီတာစနစ္မသုံးေသာ တကၠစီအငွားယာဥ္မ်ားကုိ တင္းက်ပ္စြာ အေရးယူမည္ဟု သတင္းထုတ္ျပန္ၿပီးေနာက္ပုိင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ပါရမီတကၠစီအခ်ိဳ႕မွာ မီတာခုိး၍ ေျပးဆြဲေနေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံမ်ားက ေျပာသည္။

“မေန႔က ၿမိဳ႕ထဲကေနၿပီး ဆရာစံပလာဇာကို ပါရမီတကၠစီငွားစီးတယ္၊ အမွန္ဆိုရင္ (၁,၅၀၀) က်ပ္ပဲရွိတယ္၊ မီတာနဲ႔ (၂,၀၀၀) ေက်ာ္က်တယ္၊ မျဖစ္သင့္တဲ့ကိစၥပါ။ က်ေနာ္သိရသေလာက္ကေတာ့ မီတာကို ခိုးထားတာပါ။ က်သင့္တာထက္ ပိုေနတဲ့ အတြက္ပါ” ဟု တကၠစီငွားစီးသူတဦးက ေျပာသည္။

ပါရမီတကၠစီမ်ားမွာ ေလေအးစက္တပ္ထားၿပီး ကားအသစ္မ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စီးနင္းသူမ်ားျပားပါလ်က္ ယင္းသို႔မီတာကို ခိုးကာ ေျပးဆြဲျခင္းမွာ အခြင့္အေရးယူသည့္သေဘာ သက္ေရာက္ေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္း ႀကိဳးမဲ့ေၾကးနန္းႏွင့္ ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖြဲ႔႐ံုးမွ ယာဥ္ထိန္းရဲတဦးက ေျပာသည္။

“က်ေနာ္တို႔လည္း ၾကားပါတယ္။ ခက္တာက ခရီးသည္က တိုင္တာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ မတိုင္လို႔ အေရးမယူေသးတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔လို ရာထူးငယ္သူေတြကေတာ့ စစ္ေဆးေရးသြားခိုင္းရင္ သြားရတာေလာက္ပဲရိွပါတယ္” ဟု ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရး ႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီမွ တာ၀န္ရိွသူတဦးက ေျပာသည္။

ရန္ကုန္တြင္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ (စီအန္ဂ်ီ) ေျပာင္းလဲတပ္ဆင္ထားသည့္ ပါရမီတကၠစီ အပါအ၀င္ စီးတီးတကၠစီမ်ားကို မီတာစနစ္ျဖင့္ ေျပးဆြဲရန္ ၫႊန္ၾကားထားၿပီး မီတာျဖင့္ မေျပးဆြဲေသာ ယာဥ္မ်ားကို ယာဥ္ေျပးဆြဲခြင့္ပိတ္သည္အထိ တင္းက်ပ္စြာအေရးယူေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္း ယာဥ္စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေရးေကာ္မတီက ေျပာၾကားေသာ္လည္း မီတာျဖင့္ မေျပးသည့္တကၠစီ အမ်ားအျပား ရိွေနဆဲျဖစ္သည္ဟု အငွားယာဥ္ေမာင္းတဦးက ေျပာသည္။

၎က “လူေတြက အထူးယာဥ္ေတြေပၚလာေတာ့ တကၠစီမစီးၾကေတာ့ဘူး။ အဲဒီလိုျဖစ္ေနတဲ့အခါမွာ မီတာနဲ႔ေမာင္းေတာ့ အဲဒီမီတာနဲ႔က်ေတာ့ အမ်ားႀကီး မဟုတ္ေပမယ့္ (၂၀၀၊ ၃၀၀) က်ပ္ေလာက္ေတာ့ သက္သာတယ္ေလ။ အဲဒီေတာ့ တခ်ဳိ႕က မီတာနဲ႔စီးတယ္။ ပါရမီတကၠစီက ဒါ့ေၾကာင့္ မီတာခိုးတာျဖစ္မယ္” ဟု ေျပာသည္။

ခရီးသည္မ်ားအေနျဖင့္ မီတာအမွန္ႏႈန္းအတိုင္း ေျပးဆြဲသည့္ တကၠစီမ်ားကို စီးပါက ခရီးစရိတ္သက္သာၿပီး ပါးစပ္ေစ်းႏွင့္ ေျပာဆြဲသည့္ တကၠစီမ်ားကို စီးပါက ပုံမွန္ထက္ အနည္းငယ္ေငြပိုေပးရသျဖင့္ မီတာျဖင့္ေျပးသည့္ ပါရမီတကၠစီမ်ားကို အမ်ားစုက စီးလာၾကျခင္းျဖစ္သည္။

ထိုသုိ႔ ခရီးသည္မ်ား အစီးမ်ားလာသည့္အေပၚ မီတာတကၠစီ စံျပအေနျဖင့္ ေျပးဆြဲေနသည့္ ပါရမီတကၠစီလိုင္းတြင္ တကၠစီအခ်ဳိ႕က မီတာခိုးလာၾကျခင္းျဖစ္သည္။

ပါရမီတကၠစီမ်ား ေျပးဆြဲေနေသာ ဗႏၶဳလသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ကုမၸဏီလီမိတက္၏ အရာရွိႀကီးတဦးက ယင္းသို႔ ျဖစ္ရပ္မ်ားရွိပါက ပါရမီတကၠစီယာဥ္လိုင္းသို႔ ခ်က္ခ်င္းအေၾကာင္းၾကား တိုင္ၾကားရန္ ေျပာၾကားၿပီး ၎တို႔အေနျဖင့္ အေရးယူသြားမည္ဟု ေျပာဆိုသည္။

ယာဥ္စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေရးႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီမွ ယာဥ္ထိန္းရဲတဦးကမူ ပါရမီတကၠစီ မီတာခိုးေနသည္ကို စစ္ေဆးအေရးယူျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း ေျပာသည္။

တကၠစီ မီတာစနစ္တြင္ ခရီးသည္က ယာဥ္ေပၚသို႔ စတက္သည္ႏွင့္ က်ပ္ (၅၀၀) ေပးၿပီးသားျဖစ္ၿပီး (၁) ကီလိုမီတာ ခရီးစဥ္တြင္ (၁၅၀) က်ပ္ႏႈန္းႏွင့္ ေစာင့္ဆိုင္းခအတြက္ (၁) မိနစ္ (၅၀) က်ပ္ႏႈန္း ေကာက္ခံျခင္းျဖစ္သည္။

“ပါရမီမဟုတ္တဲ့ တကၠစီေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားက ပါးစပ္ေစ်းအတိုင္း ဆြဲၾကတာပဲ။ ပါးစပ္ကေတာင္းတဲ့အတိုင္းဆိုရင္ ပိုရတာေပါ့။ လမ္းတေၾကာင္းဆိုရင္ပဲ (၅၀၀) က်ပ္ ပိုတယ္ထားဦး တေန႔ကို (၅) ေၾကာင္းဆိုရင္ (၂,၅၀၀) က ကိုယ့္အတြက္က်န္ေနၿပီေလ။ ဒါ့ေၾကာင့္ မီတာနဲ႔ မဆြဲခ်င္ၾကတာ” ဟု ခရီးသည္တဦးက ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ နယ္နိမိတ္တြင္ ပါရမီတကၠစီႏွင့္ စီးတီတကၠစီ အစီးေရ စုစုေပါင္း (၁၆,၀၀၀) ခန္႔ရွိရာ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ (၁) ရက္အထိ စာရင္းအရ ယာဥ္ (၈,၀၀၀) ေက်ာ္ကို မီတာမ်ား တပ္ဆင္ထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း
သိရသည္။

Source :http://www.khitpyaingnews.org/news/March%202010/2310c.php

Comments