ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္း စတင္၊ ရြာမ်ားစြာ ေရႊ႕ေျပာင္းခံရဖြယ္ရွိ

ျမန္မာႏုိင္ငံမွတဆင့္ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ လမ္းေၾကာင္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ေရးတြင္ တနသၤာရီတုိင္း၊ ထားဝယ္ၿမဳိ႕အနီးရွိ ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းကုိ စတင္ေဆာင္ရြက္ေနၿပီျဖစ္သည္။

ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေနရာကုိ ထားဝယ္ၿမဳိ႕ ေမာင္းမကန္ကမ္းေျခ အထက္ပုိင္း နဘူးလယ္ေက်းရြာႏွင့္ ပင္လယ္ဘက္ ဟိန္းဇဲကြၽန္းစုအၾကားတြင္ျဖစ္ၿပီး ေဆာက္လုပ္မည့္ အနီးဝန္းက်င္ရွိ ေက်းရြာေပါင္း (၁) ဒါဇင္ေက်ာ္တုိ႔ကုိ စတင္ေျပာင္းေရႊ႕ ခုိင္းေနေၾကာင္း ကုိယ္တုိင္ သြားေရာက္ေလ့လာခဲ့သူတဦးက ေျပာၾကားသည္။

၎က “ဆိပ္ကမ္းေနရာက ေမာင္းမကန္ကမ္းေျခကေန (၁၀) မုိင္ေလာက္ပဲ ေဝးတယ္။ အရင္ဆုံးအေနနဲ႔ ကမ္း႐ုိးတန္း တေလွ်ာက္က တံငါသည္ရြာေတြနဲ႔ နဘူးလယ္ေက်းရြာအုပ္စုေတြကုိ ေမာင္းမကန္ေခ်ာင္းဘက္ကုိ ေျပာင္းခုိင္းေနတယ္။ ေလ်ာ္ေၾကးေပးမယ့္အေၾကာင္းလည္း မေျပာေတာ့ ရြာသားေတြက မေျပာင္းခ်င္ၾကဘူး” ဟု ေခတ္ၿပဳိင္သုိ႔ ေျပာၾကားသည္။

သုိ႔ေသာ္ ေဒသခံရြာသားမ်ားကုိ အဆုိပါ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အခေၾကးေငြေပး၍ အသုံးျပဳမည္ဟု သက္ဆုိင္ရာ အာဏာပုိင္တုိ႔က ကတိေပးထားေၾကာင္း ရြာသားမ်ားထံမွ သိရသည္။

ယခု စတင္လုိက္သည့္ စီမံကိန္းသည္ ဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္ေရးအပါအဝင္ ထုိင္းႏုိင္ငံ ကန္ခ်နဘူရီ-ထားဝယ္ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ လမ္းပုိင္းလည္း ပါဝင္ေၾကာင္း ထုိလုပ္ငန္းခြင္မွ လက္ေထာက္အင္ဂ်င္နီယာတဦးက အတည္ျပဳ ေျပာၾကားသည္။

“စက္မႈနဲ႔ပညာပုိင္းကေတာ့ ထုိင္းက အားလုံးခ်ေပးထားတယ္။ အခု စက္ယႏၲရားႀကီးေတြကုိ နယ္စပ္နဲ႔ပင္လယ္ကေန ထုိင္းက ပုိ႔ေပးေနၿပီး လုပ္ငန္းတခ်ဳိ႕ စတင္ေနၿပီ” ဟု အဆုိပါ အင္ဂ်င္နီယာက ေျပာၾကားသည္။

ထုိင္းဘတ္ေငြ (၂) ဘီလီယံေက်ာ္ ကုန္က်မည့္ ထုိစီမံကိန္းအတြက္ ထုိင္းႏုိင္ငံမွ ပညာရွင္မ်ားက ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ကတည္းက လာေရာက္ေလ့လာခဲ့ၿပီး ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းအပါအဝင္ ကန္ခ်နဘူရီၿမဳိ႕မွ ကီလုိမီတာ (၁၃၀) ေက်ာ္ ရွည္လ်ားသည့္ ကားလမ္းပုိင္း ေဖာက္လုပ္ေပးသြားရန္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေမလတြင္ ထုိင္းအစုိးရက ျမန္မာစစ္အစုိးရႏွင့္ နားလည္မႈစာခြၽန္လႊာ ေရးထုိးခဲ့သည္။

ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းၿပီးစီးသြားပါက ထုိင္းႏုိင္ငံသာမက ေနာက္ပုိင္းတြင္ တ႐ုတ္၊ ေလာ၊ ဗီယက္နမ္ႏုိင္ငံအပါအ၀င္ ဥေရာပႏွင့္ အေနာက္ႏုိင္ငံတုိ႔မွ ကုန္စည္မ်ားကို မလကၠာကြၽန္းဆြယ္ေဒသႏွင့္ စင္ကာပူႏုိင္ငံကုိ ျဖတ္သန္း၍ ကုန္စည္သယ္ယူျခင္းထက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းမွတဆင့္ လ်င္ျမန္ေခ်ာေမြ႔စြာ ကုန္းတြင္းပုိင္း သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

အဆုိပါစီမံကိန္း ေအာင္ျမင္ႏုိင္ရန္ ထားဝယ္ေဒသရွိ ျပည္သူတုိ႔အေပၚ ျမန္မာစစ္အစုိးရက ပိုမို၍ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ဳိးေဖာက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္လာမည္ကို လူ႔အခြင့္အေရး ေစာင့္ၾကည့္သူတုိ႔က စုိးရိမ္ေနၾကသည္။

“ထားဝယ္ကေန ထုိင္းႏုိင္ငံ ကန္ခ်နဘူရီကုိ ျဖတ္တဲ့လမ္းေၾကာင္းက ေကအန္ယူ တပ္မဟာ (၄) တည္ရိွတဲ့ ေဒသျဖစ္တယ္။ အဲဒီေဒသမွာ နအဖက စစ္ဆင္ေရးေတြ ပုိမုိလုပ္ေဆာင္ႏုိင္သလုိ ေဒသခံေတြကုိလည္း လုိအပ္သလုိ ေျပာင္းေရႊ႕ခုိင္းတာတုိ႔၊ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္တာတုိ႔ေတြ ပုိမုိလုပ္ေဆာင္လာမွာ စုိးရိမ္ရတယ္” ဟု ျပည္တြင္းမွ လူ႔အခြင့္အေရး ေစာင့္ၾကည့္ေနသူ တဦးက ေျပာၾကားသည္။

ထားဝယ္-ကန္ခ်နဘူရီ ကုန္းတြင္းပုိင္း နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္လမ္းေၾကာင္းသည္ အာရွလမ္းမႀကီးစီမံကိန္း၏ တစိတ္တပုိင္း၌ ပါဝင္သည္။

Source :http://khitpyaing.org/news/March%202010/9310a.php

Comments