ေလာအယ္စိုး
က်ေနာ္သည္ ထာ၀ရဘုရားသခင္တည္ရွိျခင္းႏွင္႔ ဖန္ဆင္းျခင္းတရားကို ယံုၾကည္ေသာ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ တဦးျဖစ္ပါသည္။ စာကိုပင္ေကာင္းမြန္စြာ မဖတ္တတ္မီကတည္းက က်ေနာ္၏မိခင္သည္ က်ေနာ္တို႔ညီအကိုသံုးဦးအား သမၼာက်မ္းစာထဲမွ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ပံုျပင္သဖြယ္ ညအိပ္ယာမ၀င္မီ ေျပာျပတတ္ၿပီး က်မ္းပုိဒ္အခ်ဳိ႔တို႔ကို အလြတ္ရေအာင္ ႏႈတ္တိုက္သင္ၾကားေပးခဲ႔သည္။
ထိုသမၼာက်မ္းစာ၏ ဆံုးမသြန္သင္၊ ခြန္အားေပးမႈတို႔ေၾကာင္႔ျဖင္႔သာ ဘ၀၏အလြန္အားနည္းေသာအခ်ိန္မ်ား၊ ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ေပ်ာက္ဆံုးလုလု အေနအထားတို႔၌ က်ေနာ္သည္ ခြန္အား၊ လန္းဆန္းမႈ၊ ရွင္းလင္းျပတ္သားေသာ အနာဂါတ္လမ္းခရီးတို႔ကို ျမင္နိုင္လာခဲ႔သည္။ ေန႔စဥ္အသက္ရွင္ျခင္းကို မည္သို႔တန္ဘိုးထားရမည္ကို တစထက္တစ တိုး၍ ခံစားသိရွိလားခဲ႔ပါသည္။
က်ေနာ္ခ်စ္ေသာ ျမန္မာနိုင္ငံသည္ ဗုဒၶဘာသာကို အမ်ားဆံုးကိုးကြယ္ ယံုၾကည္ၾကသည္႔ တိုင္းသူျပည္သားမ်ား စုေပါင္းေနထိုင္ၾကသည္႔ တိုင္းျပည္ျဖစ္သည္။ ထိုအထဲမွ က်ေနာ္တို႔ ကရင္လူမ်ိဴး၏ လူဦးေရထက္၀က္ေက်ာ္ေက်ာ္သည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ညီအကိုေမာင္ႏွမတို႔၏ မိသားစုမ်ားျဖစ္ၾကသည္။
မူလတန္း၊အလယ္တန္း၊အထက္တန္း ေက်ာင္းသားဘ၀တို႔ျဖင္႔ က်ေနာ္ေပ်ာ္ရႊင္စြာ က်င္လည္ခဲ႔ဘူးေသာ ကရင္ျပည္နယ္အတြင္းရွိ ဇာသျပင္၊အိႏၵဳ၊ ေကာ႔ရင္းစသည္႔ေက်းရြာမ်ား ဘားအံႏွင္႔ ျမ၀တီျမိဳ႔တို႔၌ အမ်ားဆံုးေသာလူဦးေရမွာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသာ။
တပတ္လွ်င္ တနဂၤေႏြေန ႔တႀကိမ္ ခရစ္ယာန္ဘုရားေက်ာင္းကိုတက္ရေသာ က်ေနာ္သည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ညီအစ္ကို သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္႔အတူ ဆြမ္းႀကီးေလာင္းပြဲ သီတင္းကၽြတ္ ဘံုကထိန္စသည္႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ ပြဲေတာ္အခန္းအနားမ်ားတြင္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာဆင္ႏြဲပါ၀င္သည္။
အိႏၵဳေက်းရြာတြင္ ေနစဥ္ကာလ ေက်းရြာ၏ဆြမ္းႀကီးေလာင္းပြဲ၌ သတၱမတန္းေန အတန္းတူ သူငယ္ခ်င္းမ်ားစု၍ မီးပံုးပ်ံလႊတ္မည္ ဆိုၿပီးတိုင္ပင္ၾကေသာအခါ ေစာသန္းေဌးဆိုေသာ သူငယ္ခ်င္းႏွင့္႔ က်ေနာ္ဦးေဆာင္ၿပီး အတန္းေဖၚမ်ားကို အလႈေငြေၾကး ေကာက္ခံသည္။ ေစာသန္းေဌးက က်ေနာ္႔ကို
“သူငယ္ခ်င္း…မီးပံုးပ်ံႀကီးလႊတ္ၿပီး ကုသိုလ္ယူရင္၊ ငါတို႔ေနာင္ဘ၀မွာ မြန္ျမတ္တဲ႔ဘ၀ကို ရမွာကြ” ဟုဆို၏။
က်ေနာ္တို ႔အတန္းေဖၚအမည္မ်ားေရးသားထားေသာ သတင္းစာစကၠဴ မီးပံုးပ်ံႀကီးမႈိင္း၀င္၍ ေကာင္းကင္သို ႔တရိပ္ရိပ္တက္သြားေသာအခါ က်ေနာ္တေယာက္ၾကည္ႏူးမိခဲ႔ေလျခင္း။
က်ေနာ္တို ႔တေတြၾကား၌ မည္သည္႔ဘာသာေရး တံတိုင္း စည္းျခားမႈမ်ား တဦးႏွင္႔တဦး မရွိခဲ႔ပါ။ ရွိရမည္ကို မသိရွိၾကတာေတာ႔ တဦးႏွင့္တဦးညီအစ္ကိုရင္း မိသားစုသဖြယ္ ေမတၱာထားရွိၾကျခင္း ႏွင့္႔ အျပန္အလွန္ေႏွာင္ႀကိဳးမဲ႔ကူညီတတ္တာေတြ။
တဆယ္႔ငါးႏွစ္ခန္႔ၾကာေအာင္ တဦးႏွင့္တဦးျပန္မဆံုျဖစ္ခဲ႔ၾက။ အတန္းပညာမ်ားကို သင္ၾကားၿပီးေနာက္ ေလာကတကၠသိုလ္ႀကီးဆီကို က်ေနာ္တို႔တေတြ ခရီးဆက္ခဲ႔ၾကသည္၊ က်ေနာ္႔အတန္းေဖၚမ်ား ဘယ္ေရ၊ ဘယ္ေျမဆီမွာ ရွိေနၾကၿပီလဲ … ဟု တခါတရံ တမ္းတစြာျဖင္႔ သူတို႔တေတြကိုျမင္ေယာင္မိသည္။ အသီးသီး ေမြးရပ္ေျမႏွင့္ေ၀းရာ ငွက္ေတြလို ပ်ံသန္းသြားၾကသည္၊ ငါးေတြလို ျမစ္ေခ်ာင္း ပင္လယ္အသစ္တို ႔ဆီ ကူးခတ္သြားလိုက္ၾကသည္။
အမွတ္မထင္ငယ္ေပါင္း ေစာသန္းေဌးကို သကၤန္းႀကီးရုံလွ်က္ အလႈခံမဏၭပ္တခုအတြင္း ခရီးသြားဟန္လြဲ ေတြ႔ခြင္႔ရလုိက္သည္။ က်ေနာ္တို႔၏ စည္း၊ တံတိုင္း၊ အကာရံမရွိခဲ႔ၾကေသာေန႔ရက္ ကာလမ်ားက အျမဲတမ္း ႏွစ္ဦးစလံုးထံ၌ ရွင္သန္ေနဆဲ။
မူလတန္းေက်ာင္းသားဘ၀၌ နံနက္ဆြမ္းခံလွည္႔လာေသာ ကိုယ္ေတာ္ေလးကို သူမ်ားတကာေတြ လက္အုပ္ခ်ီၿပီး ဦးခ်သလို က်ေနာ္လည္းေရာေယာင္ကာဦးခ်လိုက္သည္။ ထိုအခါ ရဟန္းကိုယ္ေတာ္ေလးက က်ေနာ္႔တေယာက္ထဲကိုမွ ထူးထူးျခားျခား ငွက္ေပ်ာသီးတလံုး ေပးခဲ႔ဘူးသည္။ ထို႔ ေၾကာင္႔ ထိုရဟန္းကိုယ္ေတာ္ေလး အိမ္ေရွ႔ကျဖတ္သြားတိုင္း က်ေနာ္ အမွီအေမာတေကာ ေျပးလိုက္ၿပီး ဒူးတုပ္ကာ ဦးခ်တတ္သည္။
က်ေနာ္သိသည္က တခုတည္းသာ၊ က်ေနာ္႔ကိုခ်စ္၍ အစဥ္ျပံဳးကာ ငွက္ေပ်ာသီးေပးေသာ ရဟန္းပ်ိဴ။ က်န္တာဘာမွ် က်ေနာ္မသိ၊လျပည္႔ လကြယ္ ဥပုဒ္ေန ႔ရက္မ်ားတြင္ က်ေနာ္တို ႔မိသားစု ေနထိုင္ခဲ႔ရာ အိႏၵဳေက်းရြာအနီးရွိ ေတာင္ကုန္းကေလးေပၚတြင္ တည္ထားေသာ “ခုလို သိုက္ေအာင္” ဟူ၍ အမည္ရသည္႔ ေစတီႏွင္႔ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းရွိသည္။ရြာမွ ႏွစ္မိုင္ခန္ ႔ကြာေ၀းသည္။
ရပ္ကြက္ထဲရွိ ကစားေဖၚ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကေခၚ၍ ၎တို႔ႏွင့္အတူလိုက္သြားကာ သက္သတ္လြတ္ဟင္းလ်ာမ်ား ျမိန္ယွက္စြာ စားေသာက္ခဲ႔ဘူးေသာ ေန႔ရက္ႏွင္႔ အရသာကို က်ေနာ္ဘယ္လိုမွ မေမ႔နိုင္ခဲ႔ပါ။
သာမညဆရာေတာ္ႀကီး၏ ဘာသာေရးလုပ္ေဆာင္မႈမ်ားအျပင္ ေဒသအတြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းမႈႏွင့္႔ ဖြံၿဖိဳးေရးလုပ္ေဆာင္မႈမ်ားကို လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲႀကီး ရင္ထဲမွ တန္ဘိုးထား အသိအမွတ္ျပဳကာ သာဓုအႀကိမ္ႀကိမ္ေခၚပါသည္။ ထိုသာသနာ့အာဇာနည္ဆရာေတာ္၏ ျမင္႔ျမတ္ေသာ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားကို ဘယ္မင္းစိုးရာဇာ တေယာက္ေယာက္ကမွ လိုက္၍ မွီမည္မထင္ပါ။
မလုပ္သင္႔၊ မလုပ္အပ္ေသာ ဆရာေတာ္၏ရုပ္ကလပ္ကို ေဖ်က္ဖ်က္ပစ္ျခင္းသည္ အလြန္၀မ္းနည္းဖြယ္ေကာင္းလွသည္။ မည္သူ မည္သည္႔ အဖြဲ႔အစည္းတို႔ျပဳလုပ္သည္ကိုလည္း ကာယကံရွင္မ်ားကသာလွ်င္ သိၾကေပလိမ္႔မည္။
အက်ည္းတန္လွေပျခင္း၊ တူေသာအက်ိဴးကို ၎တို ႔ခံစားရေပမည္။ ခရစ္ယာန္တို႔၏ သမၼာက်မ္းစာ အဆိုအရ “ စိုက္သည္႔အတိုင္း ရိတ္သိမ္းရလိမ္႔မည္”။
သာမညဆရာေတာ္ႀကီး၏ အရွင္းလင္းဆံုး အထိေရာက္ဆံုး တရားေဟာခ်က္မ်ားတို႔သည္ ျမန္မာနိုင္ငံ၏ တရားမွ်တမႈ ႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတို ႔အတြက္ေရွ ႔ရႈခဲ႔သည္ မဟုတ္ပါလား။
ဘ၀တခုလံုးကို ေပးဆက္ကာ ခ်င္းေတာင္တန္း၌သာ သာသနာျပဳခဲ႔ေသာ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမသာရ၏ ဘ၀အထၱဳပတၱိသည္ က်ေနာ္႔အတြက္ အတုယူစရာတခု ျဖစ္ခဲ႔ပါသည္။
ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဦးဘၾကည္၏ ေက်းဇူးေၾကာင္႔သာ ဇာတ္ႀကီးဆယ္ဘြဲ႔ကို အပါတ္စဥ္ထုတ္ ေတဇစာေစာင္မ်ားမွ အရွင္းလင္းဆံုးႏွ႔င္ အထိေရာက္ဆံုး စိတ္၀င္စားစြာ ေလ႔လာဖတ္ရႈ ႔ခြင္႔ရခဲ႔သည္။
သု၀ဏၰသာမလို သားတေယာက္ျဖစ္ခ်င္ခဲ႔သည္။ မေဟာ္သဓါသည္ က်ေနာ္၏ သူရဲေကာင္း။ အဆီးအတားမ်ားကို ဘယ္လိုမွမမႈ ႔သည္႔ ပင္လယ္ျပင္မွ လက္ပစ္ကူးသမား ဇနကၠမင္းသား၏ လံုလ ၿပီးေတာ႔ စူဇကာပုဏၰားကို အလြန္ ႔အလြန္ ခါးခါးသီးသီးႀကီး မုန္းပစ္လိုက္သည္။
အထက္တန္းႏွင့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘ၀မ်ား၌ က်ေနာ္သည္ အာစရိယပူေဇာ္ပြဲမ်ား၌ အျမဲလိုလို ပါ၀င္ၿပီး က်ေနာ္ ခ်စ္ျမတ္နိုးတန္ဘိုးထားေလးစားေသာ ေက်းဇူးရွင္အာစရိယတို႔အား ဦးခ်၍ အရိုအေသေပးခဲ႔သည္။ က်ေနာ္႔အတြက္ ထိုကိစၥသည္ ဘာသာေရးကိစၥတခုမဟုတ္ပါ။ ျမန္မာ႔ေရ ျမန္မာ႔ေျမတြင္ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းလာခဲ႔ေသာ သူတေယာက္၏ ျမန္မာအဆန္ဆံုး ျမတ္နိုးဖြယ္ရာ ဂါ၀ရတရားႀကီးတခုကို က်ေနာ္ျပဳလုပ္သည္ဟုသာယံုၾကည္ပါသည္။
ဓါတ္ပံုသတင္းေထာက္အျဖစ္က်င္လည္ခဲ႔ေသာ ကာလမ်ားတြင္ ျမန္မာနိုင္ငံတနံတလ်ားသို႔ ခရီးမ်ားစြာထြက္ခဲ႔ရသည္။ အေျခခံလူတန္းစားတို႔၏ဘ၀မ်ားကို အဓိက မွတ္တမ္းတင္ရသည္။ ၿပီးေတာ႔ ၎တို႔ႏွင့္အနီးစပ္ဆံုး ဗုဒၶ၏သား ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား ေက်းလက္မ်ားမွ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းပညာေရး ျမင္ကြင္းမ်ား။
ၿပီးေတာ့ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးကာလမွ ရဟန္းသံဃာေတာ္တို ႔၏ စေတးခံ ေပးဆပ္မႈမ်ားတို႔သည္ ဗုဒၶသာသနာ၏ စည္း၀ိုင္းအျပင္ကိုေက်ာ္၍ အဖိႏွိပ္ခံ ျမန္မာနိုင္ငံသားအားလံုးတို႔၏ လြတ္ေျမာက္မႈအတြက္ပင္ မဟုတ္ပါလား။
ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး၊ ပခုကၠဴၿမိဳ ႔မွ လူထုေတြအတြက္သာမဟုတ္၊ ေတာင္တန္းႏွင့္ နယ္စပ္ေဒသေန ျပည္သူျပည္သား၊ တိုင္းရင္းသား၊ ညီအကိုအားလံုးအတြက္ သူတို႔တေတြ ကိုယ္စားျပဳခဲ႔ေပသည္။ ထိုအေရးေတာ္ပံုေၾကာင္႔ သံဃာေတာ္တို႔၏ေသြးသည္ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ရင္ျပင္ေပၚ၌ စြန္းထင္းခဲ႔ရသည္။
ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္တို႔၏ တူညီေသာယံုၾကည္ခ်က္အတိုင္း က်ေနာ္သည္ ခရစ္ေတာ္၏ ဒုတိယအႀကိမ္ တဖန္ႂကြလာမည္ကို ရိုးသားစြာ ယံုၾကည္ပါသည္။ သိုးႏွင့္ဆိတ္ဟူေသာ သုစရိုက္ ဒုစရိုက္ျပဳခဲ႔သူမ်ားတို႔ကို မိမိတို႔ျပဳလုပ္ခဲ႔ေသာအရာမ်ားႏွင့္ညီမွ်ေသာ တရားစီရင္ျခင္းကိုခံရမည္။ ထာ၀ရအသက္ႏွင့္မည္သူထိုက္တန္သည္ကုိ ခရစ္ေတာ္ကဆံုးျဖတ္ေပလိမ္႔မည္။
ကမၻာႀကီး၏ ေနရာအႏွံအျပားတြင္ ျဖစ္ပြားေနေသာအနိဌါရုံမ်ားႏွင့္ က်ေနာ္တို႔ျပည္သူမ်ား ပူပူေႏြးေႏြးေျခာက္ျခားစြာျဖင္႔ ၾကံဳေတြလိုက္ရေသာ“နာဂစ္”၊ တရုတ္ျပည္မွ ငလွ်င္ႀကီး၊ ေလယာဥ္ပ်ံ ပ်က္က်မႈမ်ား၊ စစ္မီးလွ်ံမ်ားမၿငိမ္းေသးသည္႔ အေရွ႔အလယ္ပိုင္းေဒသ၊ ထိုအျဖစ္အပ်က္တို႔က ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္မ်ားတို႔အား သတိျဖင္႔ အစဥ္ အသက္ရွင္ၾကရန္ စကားေျပာလွ်က္ရွိသည္။
ထို ႔ေၾကာင္႔ ခရစ္ယာန္တရားေဟာ ဆရာႀကီးမ်ားက ေနာင္တရၾကဖို ႔၊ မိမိတို႔ျပဳက်င္႔ေနသည္႔ ဒုစရိုက္မ်ားကိုစြန္႔ပယ္ၿပီး အသစ္ေသာ အသက္တာကို ေလွ်ာက္လွမ္းၾကဖို႔ တြန္းအား သို႔မဟုတ္ သတိ ေပးေနသည္။
က်ေနာ္လက္ခံပါသည္ အျပည္႔အ၀လည္းယံုၾကည္ပါသည္။ ခရစ္ေတာ္တဖန္ ျပန္ႂကြလာမည္ကို ေမွ်ာ္လင္႔မိပါသည္။ သို ႔ရာတြင္ အခ်ိဴ ႔ေသာ ခရစ္ယာန္တရားေဟာဆရာတို႔က အျခားေသာ ဘာသာတရားမ်ားကို ခ်ိဴးနွိမ္္၍ တရားေဟာျခင္း၊ ယွဥ္တြဲ၍ “ဘယ္ဘုရားက ႀကီးၿပီး ဘယ္ဘုရားက ငယ္သည္”ဆိုေသာ အယူအဆကို က်ေနာ္လက္မခံပါ။
က်ေနာ္႔အဖို႔ေတာ႔ လူသားတိုင္းသည္ ဘုရားသခင္၏ သားသမီးမ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္။ ခရစ္ယာန္အေရအတြက္တိုးလာဖို႔ အေရးႀကီးသည္ဆိုေသာ သူမ်ား၏ခံယူခ်က္ကို က်ေနာ္ ဆန္႔က်င္သည္။ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ဘြဲ႔ထူး ဂုဏ္ထူးႀကီးမ်ား တသီတတန္းႀကီး ယူထားၿပီး လူမႈေရး ေငြေၾကးကိစၥတို ႔ေၾကာင့္ ဓမၼဆရာ၀တ္ရုံကို ခၽြတ္လိုက္ရသည္႔လူေတြကလည္း မနည္း။ ခရစ္ယာန္ျဖစ္လိုက္သည္ ဆိုသည္ႏွင့္ “အားလံုုးၿပီးသြားၿပီ”၊ “လုပ္ခ်င္ရာလုပ္လို ႔ရတယ္”ဟု ၎တုိ႔တေတြ ယံုၾကည္ထားဟန္တူပါသည္။
က်ေနာ္သိေသာ ခရစ္ေတာ္သည္ လူသားအခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ခင္ၾကရန္၊ တစံုတေယာက္က မိမိ၏ ညာဖက္ပါးကို ရိုက္သည္ဆိုပါက ဘယ္ဖက္ပါးကိုပင္ လွည္႔၍ ေပးရန္ - ဆံုးမသြန္သင္ေပးေသာ ေမတၱာရွင္၊ လက္၀ါးကပ္တိုင္ေပၚတြင္ အသက္ကိုစေတး၍ လူသားမ်ားကိုခ်စ္ေသာသူ၊ ေလာကတပ္မက္မႈမ်ားကို စြန္ ႔ပယ္ၾကဖို႔၊ လူေလာကႀကီးအား နွိမ္႔ခ်စြာျဖင္႔ အေစခံၾကဖို႔၊ ေဟာၾကားခဲ႔ပါသည္။
ဘာသာေရး၊ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားဖြံျဖိဳးေရးအတြက္ဆိုၿပီး နိုင္ငံတကာသို႔ လွပေသာေခါင္းစဥ္မ်ားျဖင့္ စီမံကိန္းႀကီးမ်ားေရးဆြဲကာ ကိုယ္က်ိဴးရွာ၊ ေငြေၾကးကို အလြဲသံုးစားျပဳေနၾကေသာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္၊ တရားေဟာဆရာမ်ားထက္ လူသူအေရာက္အေပါက္နည္းလွသည္႔ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားတြင္ မိမိ၏ဘ၀တခုလံုးကို ေပးအပ္၍ အစြန္႔ပစ္ခံ၊ စစ္ေဘးဒါဏ္သင့္ မိဘမဲ႔ကေလးငယ္မ်ားတို႔ကို ျပဳစုပ်ိဴးေထာင္ေနသည္႔ ခရစ္ယာန္သီလရွင္ႀကီးမ်ားကို က်ေနာ္ သူရဲေကာင္းမ်ားပမာ ေထာပနာျပဳပါရေစ။ သူတ႔ို႔ေတြသည္ ဘယ္လိုမွ မၿငိမ္းေသာ အလင္းမီးလွ်ံကို ပိုင္ဆိုင္ထားသူ၊ ၎တို ႔၏အသက္ရွင္ျခင္းသည္ က်ေနာ္ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ေသာ ထာ၀ရဘုရား၏ေရွ ႔ေတာ္၌ ခမ္းနားႀကီးက်ယ္လွေပလိမ္႔မည္။
ဆရာႀကီးဦးေဖေမာင္တင္၊ ဆရာသံလွ်င္ေဖသြင္၊ ဆရာမ မေလးလံု၊ ေစာဘြဲ႔မႈးတုိ႔လို ပုဂၢိဳလ္မ်ား က်ေနာ္တို ႔ခရစ္ယာန္မ်ားထဲတြင္ အမ်ားႀကီးလိုအပ္သည္။ အထက္ပါ ပုဂၢိဳလ္မ်ားတို႔သည္ ဘာသာေရးႏွင္႔ပတ္သက္ၿပီး တိုင္းထြာ ျငင္းခံုမႈမ်ားကို တပါးသူႏွင့္မျပဳလုပ္ၾကဘဲ၊ မိမိယံုၾကည္ခံယူထားေသာ လုပ္ေဆာင္သင္႔ လုပ္ေဆာင္ထိုက္သည္႔ အမႈကိစၥမ်ားတို႔ကို ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတရားျဖင္႔ ရိုးစင္စြာျပဳလုပ္ခဲ႔ၾကသည္။ မွတ္ေက်ာက္အတင္ ခံခဲ႔ၾကသည္။ ၎တို႔႔ကို ပိုင္ဆိုင္ခြင္႔ရလိုက္သျဖင္႔ အမိျမန္မာႏိုင္ငံႀကီးသည္ အျမဲ ဂုဏ္ယူေနေပလိမ္႔မည္။
က်ေနာ္တို႔နိုင္ငံ၏သမိုင္းသည္ ျမန္မာနိုင္ငံအတြင္း မီွတင္းေနထိုင္ၾကကုန္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၊ အစၥလမ္ဘာသာ၊ ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္အတူ၊ ရိုးရာနတ္မ်ားတို႔ကို ယေန႔ထက္တိုင္ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္သူ ညီရင္းအကို ေမာင္ရင္းႏွမတို႔႔၏ ဘ၀ႏွင္႔ ျဖတ္သန္းမႈမ်ားပင္ မဟုတ္ပါလား။
မိမိ၏သမီးနုပ်ိဴ ငယ္ရြယ္စဥ္ကာလ အေႂကြေစာကာ ကြယ္လြန္သြားသည္႔အတြက္ ကၽြမ္းေလာင္ေနေသာ ေသာကမီး ရင္ထဲ၌ ထုတ္ေဖၚ၍ မတတ္နိုင္ေအာင္ရွိေစကာမူ၊ အျပံဳးမပ်က္ တည္ၿငိမ္စြာ အသုဘရႈမိတ္ေဆြမ်ားကို လိုက္လံ ႏႈတ္ဆက္ေနသည္႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ိဴးသမီးႀကီးတဦးကို က်ေနာ္ၾကံဳဖူးသည္။
၎တို႔တေတြသည္ မိမိတို႔အသက္ႏွင့္ႏွင္းကာယံုၾကည္သည္႔ ဘာသာတရားတို႔၏ အဆံုးအမအတိုင္း ေလာကႀကီးကို ရိုးသားရွင္းလင္းစြာ ရႈျမင္သည္။ ေနေရာင္ေအာက္တြင္ မည္သည္႔အရာကမွ် တည္ျမဲျခင္း မရွိသည္ကို ေကာင္းမြန္စြာသိရွိသည္။
သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာေရးတရားေတာ္မ်ားတို႔၏ အဆံုးအမတို႔သည္ ၎တို႔၏နွလံုးသားထဲ စကၠန္႔၊ မိနစ္ႏွင့္အမွ် စီးဆင္း၍ လည္ပတ္ေနသည္။ ဘာသာတရားကို ရိုးစင္းေသာ နွလံုးသားျဖင္႔ ခံယူက်င္႔ၾကံ အားထုတ္ေသာသူႏွင့္ ဘာသာေရး အယူအဆျပင္းထန္လြန္းေသာသူတို႔သည္ မတူညီၾက။
ဘာသာေရးအယူအဆ ျပင္းထန္လြန္းေသာသူမ်ားေၾကာင္႔သာ မိသားစု၀င္မ်ား တကြဲတျပားျဖစ္ရသည္။ အစုလိုက္အျပံဳလိုက္ ရက္စက္စြာျဖင္႔လူသားတို႔၏ အသက္မ်ားကို မညွာမတာသတ္ျဖတ္ၾကသည္။ ခြဲျခားဆက္ဆံမႈမ်ားတို႔ကိုျပဳလုပ္ၾကသည္။ အမ်ိဴးသမီးမ်ားကို တိရိစၧာန္ပမာ နွိမ္႔ခ်စြာ ဆက္ဆံတတ္ၾကသည္။ ထိုမွတဆင္႔ အၾကမ္းဖက္ေသာ အစြန္းေရာက္ေသာ နိုင္ငံေရးႏွင့္ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအျဖစ္သို႔ တစတစ ေရာက္သြားၾကသည္ မဟုတ္ပါလား။
တရားလည္းက်ေလာက္၍ ထိုအျဖစ္အပ်က္မ်ားမွ သင္ခန္းစာလည္း ယူထိုက္ေပသည္။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတရားသည္ အလံုးစံုေသာ ဘာသာေရး စည္း၊ နံရံတံတိုင္းမ်ားတို႔ကို ျဖိဳဖ်က္နိုင္စြမ္းရွိသည္ဟု က်ေနာ္ အခိုင္အမာ ယံုၾကည္ပါသည္။
ထိုေမတၱာစြမ္းပကားေၾကာင္႔ မဟတၱမဂႏၵီ၊ မာသာထရီဇာတို႔သည္ လူသားတိုင္းႏွင့္စပ္ဆိုင္ေသာ၊ စံျပဳေလာက္သည္႔ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ား ျဖစ္သြားရျခင္းျဖစ္သည္။
သူတို႔၏ နွလံုးသားမွ ဖိတ္လွ်ံလာေသာ ၾကည္လင္ လတ္ဆတ္သည္႔ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို ကမၻာသူကမၻာသားတို ႔ထိေတြ ႔ခံစားရသည္။ ၎တို႔၏ ေန႔စဥ္အသက္ရွင္ျခင္းတို႔သည္ အထိေရာက္ဆံုး အတိုဆံုး အရွင္းလင္းဆံုးေသာ တရားေဟာခ်က္မ်ားပင္္ျဖစ္သည္။
သူတို႔တေတြ၏ စံျပဳေလာက္ေသာခံယူရပ္တည္ခ်က္မ်ားတို႔သည္ က်ေနာ္တို႔အတြက္ ေဒသနာစကားေပတည္း။ က်ေနာ္သည္လည္း ယခု ဘုရားသခင္ေနထိုင္ေစလိုေသာ အရပ္ဌါန တေနရာသို ႔ေရာက္ရွိေနသည္။ သူအပ္ႏွင္းထားေသာ တာ၀န္၀တၱရားႀကီးလည္းရွိသည္။ ထိုတာ၀န္ကို က်ေနာ္ အေကာင္းဆံုး ထမ္းေဆာင္ရမည္သာ။
ၿပီးေတာ႔လည္း ပညာမ်ားကို ဆက္လက္၍ ဆည္းပူးေနမည္။ ဓါတ္ပံုေတြ ရိုက္ေနမည္၊ စာေတြကို ဆက္ေရးေနမည္၊ မည္သည္႔အခ်ိန္ပဲ ခရစ္ေတာ္ႂကြလာ ႂကြလာ၊ က်ေနာ္လုပ္သင္႔တာကို အေကာင္းဆံုး အစြမ္းရွိသေလာက္ လုပ္ေဆာင္ေနမည္။
မိတ္ေဆြ … ခရစ္ေတာ္ တဖန္ႂကြလာဦးမည္။
သင္ … အဆင္သင္႔ ျဖစ္ၿပီလား။
မဂၤလာပါ။ ကိုေလာအယ္စိုး.. ကၽြန္မ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အျခားေသာ မိမိႏွင့္ မတူညီေသာ ဘာသာ၀င္မ်ားအား ေလးစားတန္ဖိုးထားသူ တစ္ဦးလဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ဒီေန႔ Planet > forums > Religions မွာ ဒဏ္ရာေတြ ရခဲ့ရပါတယ္။ ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူ႔ထက္ငါ အလုအယက္ ကိုယ္နဲ႔ ကြဲလြဲသူေတြကို ခ်ိဳးႏွိမ္ကာ ႏိုင္ကြက္နင္းေနၾကတဲ့ ပါ၀င္ေဆြးေႏြးသူေတြေၾကာင့္ပါပဲ။ ကၽြန္မ လြတ္လပ္စြာ ကြဲလြဲခ်င္ပါတယ္။ ထို႔အတူ ကြဲလြဲေသာ္ျငား အျပန္အလွန္ ေလးစားတန္ဖိုးထားမႈနဲ႔ ရွင္သန္ခ်င္ပါတယ္။ ကိုေလာအယ္စိုးရဲ႕ post ကို ဖတ္ၿပီး ဒီေန႔ ရခဲ့တဲ့ ဒဏ္ရာေတြ ေတာ္ေတာ္ သက္သာေပ်ာက္ကင္းခဲ့ရပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ကိုေလာအယ္စိုး ခရစ္ေတာ္ တဖန္ ျပန္ၾကြလာဦးမွာကို ေမွ်ာ္ေနသလို.. ကၽြန္မကလဲ အစိုးမရတဲ့ အနတၱတရားေတြကို သိျမင္ၿပီး အလံုးစံု ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ နိဗၺာန္ကို ဘ၀တိုတိုနဲ႔ ေရာက္ႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားေနပါတယ္။ တစ္ခုပဲ ခြင့္ေတာင္းပါရေစ။ ကိုေလာအယ္စိုးရဲ႕ Post ကို အဲဒီ့ Religions Forum မွာ တင္ျပပါရေစ။ ကိုေလာအယ္စိုးရဲ႕ စာအတိုင္း တခုမလြဲ ေဖာ္ျပမွာ ျဖစ္ၿပီး link ကိုလဲ ထည့္ေပးလိုက္ခ်င္ပါတယ္။ ကိုေလာအယ္စုိးလဲ ကန္႔ကြက္မွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ယူဆပါတယ္။ အကယ္၍ ကၽြန္မ ေဘာင္ေက်ာ္ၿပီး လုပ္မိသလိုျဖစ္ရင္ ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း comment ျပန္တင္ေပးပါ။ ကၽြန္မ ေတာင္းပန္ပါမယ္။ အခုေတာ့ အခ်ိန္အခက္အခဲေၾကာင့္ ဒီစာခ်န္ၿပီး ဟုိဘက္ဖိုရမ္မွာ တင္ျပလိုက္ပါေတာ့မယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ReplyDelete