ေခတ္ျပိဳင္ / မတ္လ(၆) ရက္၊ ၂၀၀၉
စစ္အစိုးရ စက္သံုးဆီအေရာင္းဆိုင္မ်ားတြင္ အက္ဖ္အီးစီျဖင့္ လြတ္လပ္စြာ ေရာင္းခ်သည့္ႏႈန္းသည္ ခဲြတမ္းႏွင့္ ေရာင္းသည့္ႏႈန္းထက္ မ်ားစြာသက္သာေနျခင္းေၾကာင့္ အက္ဖ္အီးစီျဖင့္ ဝယ္ယူမႈ အလြန္မ်ားျပားေနေၾကာင္း ကားပိုင္ရွင္မ်ားႏွင့္ ဆီဆိုင္အေရာင္းဝန္ထမ္းမ်ားက ေျပာသည္။ကားပိုင္ရွင္တဦးက “က်ေနာ့္ကားဟာ ဒီဇယ္ကားပါ။ အစိုးရဆိုင္မွာ ဒီဇယ္တဂါလန္ က်ပ္ (၃,ဝဝဝ) ဆိုေတာ့ ခဲြတမ္းစာအုပ္နဲ႔ သိပ္မဝယ္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဆီစာအုပ္ သက္တမ္းမကုန္ေအာင္ တလ တႀကိမ္ ႏွစ္ႀကိမ္ပဲ ဝယ္တယ္။ ျပင္ပေမွာင္ခိုေပါက္ေစ်းမွာ ဒီဇယ္ဆီ တဂါလန္ က်ပ္ (၁,၇ဝဝ) ေက်ာ္ေလာက္ပဲ ရွိတယ္ဆိုေပမယ့္ ဆီသန္႔ မသန္႔ မေသခ်ာဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အစိုးရဆီဆိုင္မွာပဲ အက္ဖ္အီးစီနဲ႔ ပံုမွန္ဝယ္ထည့္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီမွာ ျမန္မာေငြနဲ႔ တြက္ရင္ တဂါလန္ က်ပ္ (၁,၈ဝဝ) ေက်ာ္ေက်ာ္ပဲ ရွိတယ္” ဟု ေျပာသည္။အစိုးရ ဓာတ္ဆီဆိုင္မ်ား၏ ဆီစာအုပ္ျဖင့္ ေရာင္းခ်သည့္ေစ်းႏႈန္းသည္ ဓာတ္ဆီ တဂါလန္ က်ပ္ (၂,၅ဝဝ) ျဖစ္ၿပီး ဒီဇယ္ဆီ တဂါလန္ က်ပ္ (၃,ဝဝဝ) ျဖစ္သည္။ အက္ဖ္အီးစီျဖင့္ ေရာင္းခ်သည့္ႏႈန္းမွာမူ (မတ္-၅) ရက္ေန႔ေပါက္ေစ်း သာမန္လူမ်ားအတြက္ ဓာတ္ဆီ တဂါလန္ (၂.၇၅) အက္ဖ္အီးစီႏွင့္ ဒီဇယ္ဆီ တဂါလန္ (၁.၉ဝ) အက္ဖ္အီးစီ၊ ကုလသမဂၢ၊ သံ႐ံုး၊ အိုင္အန္ဂ်ီအိုႏွင့္ အဖဲြ႔အစည္းမ်ားအတြက္ ဓာတ္ဆီတဂါလန္ (၂.၄၅) အက္ဖ္အီးစီ၊ ဒီဇယ္ဆီ တဂါလန္ (၁.၆ဝ) အက္ဖ္အီးစီႏႈန္း ျဖစ္သည္။အဆိုပါကိစၥ ဗိုလ္တစ္ေထာင္ၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းမွ စက္သံုးဆီ အေရာင္းဝန္ထမ္းတဦးကို ေမးျမန္းၾကည့္ရာ ၎တို႔ဆိုင္တြင္ သတ္မွတ္ေစ်း တဂါလန္ က်ပ္ (၂,၅ဝဝ) ႏႈန္းျဖင့္ လာထည့္သည့္ အိမ္စီး ဓာတ္ဆီကားမ်ားသာ ရွိေၾကာင္း၊ က်န္ အိမ္စီး ဒီဇယ္ကား အားလံုးလိုလို သတ္မွတ္ေစ်း တဂါလန္ က်ပ္ (၃,ဝဝဝ) ျဖင့္ မည္သူမွ် ဝယ္မထည့္ဘဲ တဂါလန္ ျမန္မာေငြ က်ပ္ (၁,၈ဝဝ) ေက်ာ္ခန္႔သာက်မည့္ အက္ဖ္အီးစီ ေပါက္ေစ်းျဖင့္သာ ဝယ္ထည့္ၾကေၾကာင္း၊ သံ႐ံုးႏွင့္ ကုလသမဂၢအဖဲြ႔အစည္း ကားအားလံုးမွာမူ ဓာတ္ဆီေရာ၊ ဒီဇယ္ကိုပါ အက္ဖ္အီးစီ ျဖင့္ လာဝယ္ၾကေၾကာင္း၊ ယခုလက္ရွိ ၎တို႔အတြက္ ဆီဆိုင္က အက္ဖ္အီးစီႏွင့္ သတ္မွတ္ေပးသည့္ ေရာင္းေစ်း သည္ ျပင္ပ ေမွာင္ခိုေပါက္ေစ်းထက္ သက္သာေန၍ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၎တို႔ဆိုင္၏ တေန႔တာ ေရာင္းခ်ရေငြကိုု ၾကည့္ၿပီး ျမန္မာက်ပ္ေငြထက္ အက္ဖ္အီးစီ ပမာဏက ပိုမ်ားေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။နအဖစစ္အစိုးရက ႏိုင္ငံတကာတြင္ ေလာင္စာဆီ ေစ်းႏႈန္းမ်ား က်ဆင္းသြားေသာ္လည္း ျပည္တြင္း၌ ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်ေနသည့္ ဓာတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္ဆီႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ ေစ်းႏႈန္းမ်ားကုိ လံုးဝ ေလ်ာ့ခ်ျခင္း မျပဳေသာ္ လည္း လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးအခ်ိဳ႕ကို ဒီဇယ္ဆီ တင္သြင္းခြင့္ျပဳခဲ့၍ ျပည္တြင္း ျပင္ပ ဒီဇယ္ဆီ ေပါက္ေစ်းသည္ လက္လီ တဂါလန္ က်ပ္ (၁,၇ဝဝ) ဝန္းက်င္ ေရာက္ရွိခဲ့ၿပီး အစိုးရ ေရာင္းေစ်းထက္ ထက္ဝက္ခန္႔ ေလ်ာ့က်ခဲ့သည္။ ဓာတ္ဆီကိုမူ တင္သြင္းခြင့္ လံုးဝ ပိတ္ပင္ထားသည့္အတြက္ ႏိုင္ငံတကာတြင္ ေစ်းက်ေနေသာ္လည္း ျပည္တြင္း၌ အစိုးရေစ်း တဂါလန္ က်ပ္ (၂,၅ဝဝ)၊ ေမွာင္ခိုေစ်း တဂါလန္ က်ပ္ (၃,ဝဝဝ) ဝန္းက်င္ ရွိေနဆဲ ျဖစ္သည္။စီးပြားေရးပညာရွင္ စာေရးဆရာတဦးက လက္ရွိ စစ္အစိုးရ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနပံုကိုၾကည့္ပါက ယခင္က ေလာင္စာဆီႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ ျပည္ပမွ ဝယ္ယူတင္သြင္းၿပီး ျပည္တြင္း၌ အ႐ႈံးခံကာ ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်ခဲ့ရာမွ ယခုအခါ အ႐ႈံးခံစရာ မလိုဘဲ ျဖန္႔ျဖဴးႏိုင္သည့္အေျခအေနသုိ႔ ေရာက္ေနသည္ကုိ ေတြ႔ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အျမတ္ပင္ ရေနေၾကာင္း၊ သုိ႔ေသာ္ ေလာင္စာဆီေစ်းမ်ား က်သင့္သေလာက္ မက်သည့္အတြက္ ျပည္တြင္း၌ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ စရိတ္၊ ခရီးသြားလာေရး စရိတ္မ်ား က်ဆင္းမလာေၾကာင္း ေဝဖန္ေထာက္ျပသည္။သတင္းစာဆရာတဦးကမူ “စစ္အစိုးရဟာ ရန္ကုန္သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးအတြက္ ကားေတြကို သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႔သံုးအျဖစ္ ေျပာင္းခိုင္းၿပီး သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ ေရာင္းခ်ေပးေနလို႔ ခရီးသြားျပည္သူေတြ အနည္းငယ္ အသက္႐ႉေခ်ာင္ေနေပမယ့္ အျခား ျပည္နယ္တိုင္း အသီးသီးက ၿမိဳ႕ရြာေတြမွာေတာ့ ေလာင္စာဆီ ေစ်းႏႈန္းအခက္ အခဲေၾကာင့္ ခရီးသြားလာေရးစရိတ္ ျမင့္မားလ်က္ရွိေနေသးတယ္” ဟု ေထာက္ျပသည္။နအဖစစ္အစိုးရသည္ ၂ဝဝ၅-ဝ၆ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ျပည္ပမွ ေလာင္စာဆီ ေဒၚလာ သန္း (၂၇ဝ) ဖိုး၊ ၂ဝဝ၆-ဝ၇ ခုႏွစ္တြင္ (၆၉၅) သန္းဖိုး၊ ၂ဝဝ၇-ဝ၈ ခုႏွစ္မွာ ေဒၚလာသန္း (၃၇ဝ) ဖိုး၊ ၂ဝဝ၈ ဧၿပီမွ ႏိုဝင္ဘာအထိ ေဒၚလာ (၄၆၈) သန္းဖိုး တင္သြင္းခဲ့ၿပီး ၂ဝဝ၇-ဝ၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္ရွိ ကားအမ်ားစု ဂက္စ္ကားမ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲၿပီး ျဖစ္၍ တင္သြင္းမႈ ေလ်ာ့က်သြားခဲ့ေသာ္လည္း ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္အတြင္း နာဂစ္ ကယ္ဆယ္ေရးကိစၥေၾကာင့္ တင္သြင္းမႈ ျပန္လည္ျမင့္တက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ယခုကဲ့သုိ႔ စစ္အစိုးရ ဆီဆိုင္မ်ားတြင္ အက္ဖ္အီးစီျဖင့္ ေလာင္စာဆီ ဝယ္ယူမႈ ျမင့္တက္လာျခင္းေၾကာင့္ အက္ဖ္အီးစီ အဝယ္လိုက္လာၿပီး ေစ်းႏႈန္းလည္း ျမင့္တက္လာကာ နဂိုက အက္ဖ္အီးစီ တယူနစ္လွ်င္ အေမရိကန္ တေဒၚလာထက္ က်ပ္ (၁ဝဝ) နီးပါး တန္ဖိုး နိမ့္ရာမွ ယခုအခါ က်ပ္ (၂ဝ) ဝန္းက်င္သာ ကြာၿပီး အေရာင္းအဝယ္ ျဖစ္လ်က္ရွိသည္။
စစ္အစိုးရ စက္သံုးဆီအေရာင္းဆိုင္မ်ားတြင္ အက္ဖ္အီးစီျဖင့္ လြတ္လပ္စြာ ေရာင္းခ်သည့္ႏႈန္းသည္ ခဲြတမ္းႏွင့္ ေရာင္းသည့္ႏႈန္းထက္ မ်ားစြာသက္သာေနျခင္းေၾကာင့္ အက္ဖ္အီးစီျဖင့္ ဝယ္ယူမႈ အလြန္မ်ားျပားေနေၾကာင္း ကားပိုင္ရွင္မ်ားႏွင့္ ဆီဆိုင္အေရာင္းဝန္ထမ္းမ်ားက ေျပာသည္။ကားပိုင္ရွင္တဦးက “က်ေနာ့္ကားဟာ ဒီဇယ္ကားပါ။ အစိုးရဆိုင္မွာ ဒီဇယ္တဂါလန္ က်ပ္ (၃,ဝဝဝ) ဆိုေတာ့ ခဲြတမ္းစာအုပ္နဲ႔ သိပ္မဝယ္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဆီစာအုပ္ သက္တမ္းမကုန္ေအာင္ တလ တႀကိမ္ ႏွစ္ႀကိမ္ပဲ ဝယ္တယ္။ ျပင္ပေမွာင္ခိုေပါက္ေစ်းမွာ ဒီဇယ္ဆီ တဂါလန္ က်ပ္ (၁,၇ဝဝ) ေက်ာ္ေလာက္ပဲ ရွိတယ္ဆိုေပမယ့္ ဆီသန္႔ မသန္႔ မေသခ်ာဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အစိုးရဆီဆိုင္မွာပဲ အက္ဖ္အီးစီနဲ႔ ပံုမွန္ဝယ္ထည့္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီမွာ ျမန္မာေငြနဲ႔ တြက္ရင္ တဂါလန္ က်ပ္ (၁,၈ဝဝ) ေက်ာ္ေက်ာ္ပဲ ရွိတယ္” ဟု ေျပာသည္။အစိုးရ ဓာတ္ဆီဆိုင္မ်ား၏ ဆီစာအုပ္ျဖင့္ ေရာင္းခ်သည့္ေစ်းႏႈန္းသည္ ဓာတ္ဆီ တဂါလန္ က်ပ္ (၂,၅ဝဝ) ျဖစ္ၿပီး ဒီဇယ္ဆီ တဂါလန္ က်ပ္ (၃,ဝဝဝ) ျဖစ္သည္။ အက္ဖ္အီးစီျဖင့္ ေရာင္းခ်သည့္ႏႈန္းမွာမူ (မတ္-၅) ရက္ေန႔ေပါက္ေစ်း သာမန္လူမ်ားအတြက္ ဓာတ္ဆီ တဂါလန္ (၂.၇၅) အက္ဖ္အီးစီႏွင့္ ဒီဇယ္ဆီ တဂါလန္ (၁.၉ဝ) အက္ဖ္အီးစီ၊ ကုလသမဂၢ၊ သံ႐ံုး၊ အိုင္အန္ဂ်ီအိုႏွင့္ အဖဲြ႔အစည္းမ်ားအတြက္ ဓာတ္ဆီတဂါလန္ (၂.၄၅) အက္ဖ္အီးစီ၊ ဒီဇယ္ဆီ တဂါလန္ (၁.၆ဝ) အက္ဖ္အီးစီႏႈန္း ျဖစ္သည္။အဆိုပါကိစၥ ဗိုလ္တစ္ေထာင္ၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းမွ စက္သံုးဆီ အေရာင္းဝန္ထမ္းတဦးကို ေမးျမန္းၾကည့္ရာ ၎တို႔ဆိုင္တြင္ သတ္မွတ္ေစ်း တဂါလန္ က်ပ္ (၂,၅ဝဝ) ႏႈန္းျဖင့္ လာထည့္သည့္ အိမ္စီး ဓာတ္ဆီကားမ်ားသာ ရွိေၾကာင္း၊ က်န္ အိမ္စီး ဒီဇယ္ကား အားလံုးလိုလို သတ္မွတ္ေစ်း တဂါလန္ က်ပ္ (၃,ဝဝဝ) ျဖင့္ မည္သူမွ် ဝယ္မထည့္ဘဲ တဂါလန္ ျမန္မာေငြ က်ပ္ (၁,၈ဝဝ) ေက်ာ္ခန္႔သာက်မည့္ အက္ဖ္အီးစီ ေပါက္ေစ်းျဖင့္သာ ဝယ္ထည့္ၾကေၾကာင္း၊ သံ႐ံုးႏွင့္ ကုလသမဂၢအဖဲြ႔အစည္း ကားအားလံုးမွာမူ ဓာတ္ဆီေရာ၊ ဒီဇယ္ကိုပါ အက္ဖ္အီးစီ ျဖင့္ လာဝယ္ၾကေၾကာင္း၊ ယခုလက္ရွိ ၎တို႔အတြက္ ဆီဆိုင္က အက္ဖ္အီးစီႏွင့္ သတ္မွတ္ေပးသည့္ ေရာင္းေစ်း သည္ ျပင္ပ ေမွာင္ခိုေပါက္ေစ်းထက္ သက္သာေန၍ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၎တို႔ဆိုင္၏ တေန႔တာ ေရာင္းခ်ရေငြကိုု ၾကည့္ၿပီး ျမန္မာက်ပ္ေငြထက္ အက္ဖ္အီးစီ ပမာဏက ပိုမ်ားေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။နအဖစစ္အစိုးရက ႏိုင္ငံတကာတြင္ ေလာင္စာဆီ ေစ်းႏႈန္းမ်ား က်ဆင္းသြားေသာ္လည္း ျပည္တြင္း၌ ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်ေနသည့္ ဓာတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္ဆီႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ ေစ်းႏႈန္းမ်ားကုိ လံုးဝ ေလ်ာ့ခ်ျခင္း မျပဳေသာ္ လည္း လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးအခ်ိဳ႕ကို ဒီဇယ္ဆီ တင္သြင္းခြင့္ျပဳခဲ့၍ ျပည္တြင္း ျပင္ပ ဒီဇယ္ဆီ ေပါက္ေစ်းသည္ လက္လီ တဂါလန္ က်ပ္ (၁,၇ဝဝ) ဝန္းက်င္ ေရာက္ရွိခဲ့ၿပီး အစိုးရ ေရာင္းေစ်းထက္ ထက္ဝက္ခန္႔ ေလ်ာ့က်ခဲ့သည္။ ဓာတ္ဆီကိုမူ တင္သြင္းခြင့္ လံုးဝ ပိတ္ပင္ထားသည့္အတြက္ ႏိုင္ငံတကာတြင္ ေစ်းက်ေနေသာ္လည္း ျပည္တြင္း၌ အစိုးရေစ်း တဂါလန္ က်ပ္ (၂,၅ဝဝ)၊ ေမွာင္ခိုေစ်း တဂါလန္ က်ပ္ (၃,ဝဝဝ) ဝန္းက်င္ ရွိေနဆဲ ျဖစ္သည္။စီးပြားေရးပညာရွင္ စာေရးဆရာတဦးက လက္ရွိ စစ္အစိုးရ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနပံုကိုၾကည့္ပါက ယခင္က ေလာင္စာဆီႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ ျပည္ပမွ ဝယ္ယူတင္သြင္းၿပီး ျပည္တြင္း၌ အ႐ႈံးခံကာ ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်ခဲ့ရာမွ ယခုအခါ အ႐ႈံးခံစရာ မလိုဘဲ ျဖန္႔ျဖဴးႏိုင္သည့္အေျခအေနသုိ႔ ေရာက္ေနသည္ကုိ ေတြ႔ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အျမတ္ပင္ ရေနေၾကာင္း၊ သုိ႔ေသာ္ ေလာင္စာဆီေစ်းမ်ား က်သင့္သေလာက္ မက်သည့္အတြက္ ျပည္တြင္း၌ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ စရိတ္၊ ခရီးသြားလာေရး စရိတ္မ်ား က်ဆင္းမလာေၾကာင္း ေဝဖန္ေထာက္ျပသည္။သတင္းစာဆရာတဦးကမူ “စစ္အစိုးရဟာ ရန္ကုန္သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးအတြက္ ကားေတြကို သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႔သံုးအျဖစ္ ေျပာင္းခိုင္းၿပီး သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ ေရာင္းခ်ေပးေနလို႔ ခရီးသြားျပည္သူေတြ အနည္းငယ္ အသက္႐ႉေခ်ာင္ေနေပမယ့္ အျခား ျပည္နယ္တိုင္း အသီးသီးက ၿမိဳ႕ရြာေတြမွာေတာ့ ေလာင္စာဆီ ေစ်းႏႈန္းအခက္ အခဲေၾကာင့္ ခရီးသြားလာေရးစရိတ္ ျမင့္မားလ်က္ရွိေနေသးတယ္” ဟု ေထာက္ျပသည္။နအဖစစ္အစိုးရသည္ ၂ဝဝ၅-ဝ၆ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ျပည္ပမွ ေလာင္စာဆီ ေဒၚလာ သန္း (၂၇ဝ) ဖိုး၊ ၂ဝဝ၆-ဝ၇ ခုႏွစ္တြင္ (၆၉၅) သန္းဖိုး၊ ၂ဝဝ၇-ဝ၈ ခုႏွစ္မွာ ေဒၚလာသန္း (၃၇ဝ) ဖိုး၊ ၂ဝဝ၈ ဧၿပီမွ ႏိုဝင္ဘာအထိ ေဒၚလာ (၄၆၈) သန္းဖိုး တင္သြင္းခဲ့ၿပီး ၂ဝဝ၇-ဝ၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္ရွိ ကားအမ်ားစု ဂက္စ္ကားမ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲၿပီး ျဖစ္၍ တင္သြင္းမႈ ေလ်ာ့က်သြားခဲ့ေသာ္လည္း ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္အတြင္း နာဂစ္ ကယ္ဆယ္ေရးကိစၥေၾကာင့္ တင္သြင္းမႈ ျပန္လည္ျမင့္တက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ယခုကဲ့သုိ႔ စစ္အစိုးရ ဆီဆိုင္မ်ားတြင္ အက္ဖ္အီးစီျဖင့္ ေလာင္စာဆီ ဝယ္ယူမႈ ျမင့္တက္လာျခင္းေၾကာင့္ အက္ဖ္အီးစီ အဝယ္လိုက္လာၿပီး ေစ်းႏႈန္းလည္း ျမင့္တက္လာကာ နဂိုက အက္ဖ္အီးစီ တယူနစ္လွ်င္ အေမရိကန္ တေဒၚလာထက္ က်ပ္ (၁ဝဝ) နီးပါး တန္ဖိုး နိမ့္ရာမွ ယခုအခါ က်ပ္ (၂ဝ) ဝန္းက်င္သာ ကြာၿပီး အေရာင္းအဝယ္ ျဖစ္လ်က္ရွိသည္။
Comments
Post a Comment